U realnom svetu modernog doba koji sve više egzistira virtuelno, influenser nije samo ključna reč već ona koja je toliko dominantna da je počela da iritira. Bilo kako bilo, influenseri su nam očigledno neophodni, jer bez njih ne bismo znali ni šta je u trendu, ni šta nam zaista treba u životu. Nije zanemarljiva ni činjenica da nam pružaju mogućnost da prateći svaki njihov korak zadovoljavamo svoju potrebu za gledanjem preko plota i guranjem nosa u tuđu intimu, potpuno inkognito za razliku od posrnulog plebsa koji prati rijaiti šou programe ili komšinice koju zbog iste potrebe pežorativno zovemo seoski telegraf.

Šalu na stranu, mimo činjenice da nam se influenseri polako, ali sigurno penju na onu stvar, oni svakako imaju bitnu marketinšku ulogu u aktuelnim vremenima. I to nije ništa novo. Otkad postoje trgovina i marketing, roba se najbolje prodavala po principu mouth to mouth preporuka. Sa pojavom društvenih mreža koje su odmah iskorišćene u marketinške svrhe ljudi su dobili mogućnost da nešto preporuče svojim pratiocima i da na tome fino zarade, a brendovi, odnosno oni koji nešto prodaju, su dobili jeftiniju reklamu, ili još bolje – reklamu putem kompenzacije, a koja omogućava instant pristup kupcu. Ono što se ponekad previđa kada se govori o inflenserima jeste njihova sposobnost odnosno mogućnost da svoj influens isokriste za promociju društeno odgovornih tema i ukazivanje na probleme u socijalno-egzistencijalnom smislu. Promocija ljudskih prava i ravnopravnosti je nešto što se prevashodno očekuje od gej odnosno LGBT+ influensera kao posebne kategorije među modernim online promoterima. Takvim ih naravno ne čini seksualna orijentacija, jer je puno gejeva i među onima koji promovišu druge stvari, već ono što čine za LGBT+ zajednicu i promociju njihovih prava. Lično sam se istražujući poslednjih dana ovu temu i tragajući za top influenserima međe LGBT+ populacijom prijatno iznenadio širinom njihovog pogleda, tolerancijom i potebom da svet učine lepšim mestom ukoliko je to uopšte moguće. Najinspirativnije od svega je to što se na prvu ne vidi da oni to rade iz finansijskih interesa, već iz ubeđenja što je u biti osnova dobrog, zdravog influensinga, jer koliko god se trudili i koristili sve trikove za to ne možete bii infenser tek da biste to bili, već zato što zaista imate snagu da nešto smisleno i inspirišuće ponudite svojim pratiocima i setu, in general.

JOEY GRACEFFA je ako govorimo o brojkama definitivno najpraćeniji gej influenser. Proslavio se kao jutjuber i ljubitelj kompjuterskih igrica u zlatnom periodu Youtube-a od 2014-2017. Na platformi punoj negativne energije i videa koji promovišu samoljublje i degradaciju drugih on promoviše pozitivnost. Klipovi kojima prikazuje svoj gej život imaju milionske preglede. Za njegove fanove i dalje je jedan od najdražih video klipova onaj u kome se 2015te otvoreno autovao, ali i mnogi drugi koji gej osobama širom sveta šalju poruku da nisu sami i da moraju biti iskreni i sa sobom i sa ljudima koji ih okružuju jer imaju puno pravo da budu ono što jesu.

BRETMAN ROCK je influencer koga je magazin Time, čini se sa punim pravom, proglasio najuticajnijim tinejdžerom na svetu koji ima personaliti veći od života. Sa četrnaest miliona pratilaca na Instagram i sedam miliona subskrajbera na jutjubu ovaj beauty influenser sa Filipina je postao istinska zvezda. Od njegovih urnebesnih outfita do talenta u šminkanju, preko simpatične harizme, za kratko vreme je stekao masovnu publiku širom sveta. Ono zbog čega ga posebno vole jesu njegovi video snimci koje temelji na stvarnim životnim iskstvima koja su s obzirom na to da živi na Havajima i sa te strane posebno zanimljivi. Vrlo brzo nakon što je ušao u svet društvenih mreža, počeo je da se pojavljuje i na tadicionalnim medijima kao što su MTV, FOX i NBC, uglavnom kao domaćin događaja na crvenim tepisima.

SHANE DAWSON, nekrunisani kralj Youtube-a bio je među prvima koji su proslavili ovaj kanal i profesiju jutjubera. Na svoja dva kanala tamo ima oko 30 miliona. Iako je prvi kanal otvorio 2005-te, aktivan postaje 2008-e sa kanalom ShaneDawsonTV na kome je za samo dve godine dostigao cifru od pola biliona pregleda. Njegovi klipovi su nešto između privatnog dnevnika i skeč komedija sa smešnim i ponekad kontroverznim likovima. Davson je mnogo puta publici ispričao svoju životnu prič o ocu nasilniku, samohranoj majci, vršnjačkom zadirkivanju zbog gojaznosti i biseksualnosti. Upravo su iskrenost uz dopadljiv humor na sopstveni račun ono zbog čega je omiljen među svojom raznolikom publikom. U svojim klipovima i kratkim dokumentarnim filmovima koje danas sve viće snima govorio je o svojim problemima sa hranom, dismorfijmom tela, biseksualnosti, rastućoj socijalnoj anksioznosti i iskusvu odlaska na terapiju. Davson, kako kažu njegovi verni pratioci, uvek ispadne autentičan, originalan, ljubazan i ponizan. U avgustu 2018-te je iznenadio ljude petodelnim dokumentarcem o Jeffree Star-u čiji je prvi deo pogledalo 45 miliona ljudi.

JEFFREE STAR je kontraverzni infleser i jedan od najpoznatijih beauty blogera sa 16 miliona pratilaca a Youtube-u. Godinama je upleten u razne skandale i kontroverze, a nakon što je Davson objavio dokumentarac o njemu postao je popularniji nego ikada jer su ovi filmovi kod ljudi pojačali empatiju prema njemu. Startovao je 2006-te na MySpace-u i postao najpraćenija osoba na toj platformi. Ideja mu je bila da promoviše svoj rad na polju muzike i dizajna, ali je usput pričao i o svom životu i problemima kroz koje je prolazio zbog svoje seksualnosti. Iako je uspešno statovao muzičku karijeru i snimio duet sa Nicki Minaj, naprasno je 2013-te bez puno objašnjena uz brojne kontraverze od nje odustao. 2014-te je osnovao svoju kozmetičku kompaniju Jeffree Star Cosmetics. Forbes je objavio da je Star u 2018-toj zaradio osamnaest miliona dolara samo od svojih Youtube poduhvata što ga je u decembru iste dovelo na peto mesto liste najplaćenijih Youtube zvezda.

JAMES CHARLES je jedan od retkih LGBT+ inluensera koji nije do ogromne podrške fanova došao teškom životnom pričom koja uključuje odbacivanje od strane roditelja ili vršnjačko nasilje. Rođen je u New Yorku gde je završio srednju školu otvoreno se izjašnjavajući kao gej. Proslavio se pre svega kao beauty bloger, pre svega na Youtube-u, čija se neto vrednost procenjuje na 12 miliona dolara. Često je na meti medija, ali i svojih fanova zbog ishitrenih izjava, uglavnom na tviteru, koje su u nekoliko navrata bile rasističke pa je bio prinuđen da se javno izvinjava zbog njih. Ove godine je upleten u još jedan skandal, koji je usledio nakon što je Tati Westbrook koja je na svom kanalu posle dugogodišnje kolaboracije sa njim objavila video pod nazivom ”Bye sister…” u kome ga je optužila za nelojalnost, manipulisanje seksualnošću i upotrebu slave, moći i novca za poigravanje emocijama drugih ljudi. Taj video je doveo do toga da je Charles za 24h od njegove objave ostao bez milion subskrajbera, a slično se dogodilo i Tati nakon što je Charles o njoj objavio video sličnog sadržaja, pa je njihovo prepucavanje putem društvenih mreža posalo pravi mali rat beauty blogera.

Piše: Bogdan Petrović

Više tekstova iz broja 50 – oktobar 2019. možete pročitati na:

8 Shares

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.