Ako redovno idete u teretanu, naprosto nećete moći da izbegnete da upoznate gomilu novih ljudi. Teretana u sebi sadrži ogromni socijalni potencijal. Tamo možete da nađete nove drugare, nove biznis kontakte, nove ljubavne šeme…

Sećate li se o čemu ste meditirali na godišnjem odmoru? Kako ste se osećali dok ste ležali na plaži posmatrajući oštre grebene trbušnih mišića i čvrstih guza koji su promicali pred vašim očima? Iza tamnih naočara skrivali ste čežnjive poglede na telesne lepote tako očigledno i besramno izložene čudesnoj prirodnoj mašineriji ljudskog oka, praveći se da čitate najnoviji književni hit „Ringišpil“ Jelene Bačić-Alimpić. A majicu niste ni skidali, nadajući se da ćete na taj način sakriti vašu tajnu, tajnu velikih obroka, pravdajući se strahom od ultraljubičastog, ultravioletnog, ultrazelenog i(li) ultrapariškoplavog zračenja.
I šta ste tada odlučili? Da kada se budete vratili sa mora krenete u teretanu, naravno. Redukcija, joj, ishrane naravno.
Sve se odvijalo po vašem planu. Ali onda se desilo nešto strašno. Prošlo je nedelju dana i vi ste se našli kako se znojite kao svinja za vreme „jutarnje rutine“, kako je u programu za treniranje blagoizvoleo da napiše vaš trener fitnesa. Zatekli ste sebe kako vaše teško zarađene novce namenjene pivu trošite na tog gorepomenutog ličnog trenera koji viče na vas i progoni u stilu SS oficira. Da li zatičete sebe kako razmišljate o tome da neki teg „slučajno“ ispustite na njegovu glavu?
Čvrste odluke ponekad nisu tako čvrste. Kako da ostanete na Gralovom tragu i ne posustanete na pola puta do vitke figure?
Mogli bismo da vas podsetimo na neke stvari koje bi mogle da vam pomognu u tome.
Arlond nije Čvarcineger
Postoji mesto i vreme za Vilendorfske Venere, a pravo da vam kažemo ovo nije ni mesto ni vreme za to. „Sisa“ nije samo metaforički izraz za neke kategorije ljudi određenih psihičkih kvaliteta. „Slaninari“ nije samo ime za navijače „Vojvodine“. Ako želite dodatnu motivaciju da vaše sise pretvorite u grudi prosurfujte malo Googlom tražeći pojam „moobs“.
Previše umorni za trening
Zatičete sebe kako ste previše umorni za trening? Nije ni čudo. Sva ona ukusna klopa sa slava i roštilja je na vama. I sami znate koliko je toga bilo, a taj teret jeste bio težak. Naterajte sebe da trenirate i, kako postepeno budete „spaljivali“ sa sebe „domaće“ kolače iz poslastičarnice, biće vam sve lakše da trenirate i videćete kako ste sami sebi otežavali treninge. Tada će da dobijete novi nalet energije.
Debeljko
Izgledate kao Zli Kapitalista na karikaturama u socijalističkim časopisima i novinama. Znate na šta mislim. Na vašu trbu. Možda vi nemate taj osećaj kada prođete pored ogledala, ali slon je u sobi. Zato, marš na trening.
Vreme je relativno
Vratili ste se sa mitskog letovanja i dečica pišu svoje sastave sa naslovom „Jesen je stigla u naš kraj“. Obukli ste vaše omiljene šljampave farmerke, nabacili ste široku duksericu i šta vas briga za leto. Ima vremena do sledeće sezone striptiza na plaži. Pogrešno. Ako ste se već sada odlučite na teretanu i naterate sebe na rutinu vaše telo će iz dana u dan da bude bliže i bliže cilju koje ste zacrtali u agendu za sledeće leto. Nemojte da ostavljate sve za poslednji trenutak jer taj vaš „lukav“ plan i nije baš tako mudar.
Kockanje sa zdravljem
Nisu mnogo grešili naši stari koji su govorili nama, beskrupuloznoj deci ovog veka da je prava lepota unutar nas, a ne spolja. Benefiti od treniranja i zdrave ishrane nisu samo lepi trbušnjaci već i smanjenje rizika od kardiovaskularnih oboljenja, srčanog i moždanog udara, dijabetesa, nekih kancera… Da li je potrebno da nabrajam još ili ste već na putu za teretanu?
Društveni život
Ako redovno idete u teretanu, naprosto nećete moći da izbegnete da upoznate gomilu novih ljudi. Teretana u sebi sadrži ogromni socijalni potencijal. Tamo možete da nađete nove drugare, nove biznis kontakte, nove ljubavne šeme… I dalje čitate ovaj tekst, a neki slatkiš vas upravo čeka kod Skotove klupe.
Sujeta
Vi nikada ne možete da izgledate savršeno savršeno. Nikada vaše telo ne može da bude previše savršeno. Nikada. Zato svi mi žudimo za tim momcima sa tako perfektnim telima. A svi smo mi svesni da su oni svoj izgled zaradili teškim treninzima i čvrstom disciplinom. Ali je isto tako fantastično da ih posmatramo i – da ih imamo u krevetu pored, na, ispod sebe. Surovom igrom sudbine neko ih uvek dobije. Zato nabudžite vaše telo kao što ste geekovski nabudžili vaš kompjuter i ono će da radi kao magnet za zgodne momke.
LSD teretana
Treniranjem terate vaš mozak da proizvodi endrofin – hemikaliju sreće. I što više trenirate više je proizvodite. Tako polako postajete zavisnik od teretene i treniranja. Ali ste posle napornog treninga mnogo srećniji (uprkos litrima prolivenog znoja) nego pre njega. A i više nećete sebi da dopustite tu tugu da propustite trening uprkos hroničnoj mrzovolji. Uvek će da se vratite na još jednu dozu vaše „pilule sreće“.
Osećaj krivice
Ako još niste motivisani da odete u teretanu, imajte na umu da je kod nekih ljudi osećaj krivice odličan motivator. Krivica koju osećamo kada ne odemo na trening, ili uzmemo još jedno parče torte ili se ne pridržavamo letnjih zakletvi na zdrav život ponekad je mnogo gora od napora koji bi smo uložili na treningu. Čovek i onako oseća krivicu prema raznim stvarima, celo hrišćanstvo je zasnovano na krivici. Da li vam je potreban još jedan teg na tom već preteškom bremenu ili vam je lakše da odete na trening?
Možete da lažete za vaše godine
Jedan od najboljih načina da čoveka pokrenu putem teretane. Ako trenirate borite se protiv procesa starenja. Jednostavno, vaše telo biće mršavije i zategnutije nego tela vaših vršnjaka, bolje građeno telo davaće utisak da ste mlađi od njih. I vaše laganje o godinama biće uverljivije.
Nemojte da čekate da Madonna otvori fitness centar u vašeg gradu, već izaberite najbližu teretanu i počnite sa treningom. Odmah!

ČITAJTE:  LGBT prava i EU integracije: Mit o LGBT Evropi

M. Aranđelović