Shiseido je najstarija japanska kozmetička kuća koja se u Evropi i na zapadu prodaje preko 40 godina. Kod nas je, ponovo, iz nepoznatih razloga postala brend koji se najčešće citira kada govorimo o visoko kvalitetnim proizvodima za negu lica i tela ali, kako je to slučaj i sa drugim brendovima, izostaje jasno objašnjenje zašto je to tako. Odgovor naravno lezi u interesantnom marketingu koji je minimalan ali vas onda zalepe sa terminima kako sto su bio-regeneracija, kao da postoji neka nebiološka regeneracija… Potom, možemo zateći „stručne“ termine kako sto su optimalna-balansirajuća mreža ili deacti-complex. Ovi termini nisu opšte poznati niti dermatološki ustanovljeni, bar ne u obliku koji se navodi ovde, što onda znači da sama kompanija ima obavezu da prezentuje studije o sistemima, matricama, transporterima ili drugim revolucionarnim dostignućima koje plasira, što naravno, uvek izostaje. Sam brend poseduje dosta proizvoda koji imaju izuzetnu UV zaštitu, ali ne poseduje adekvatnu negu za problematičnu kožu niti efikasne proizvode za izbeljivanje kože bez obzira na njihove tvrdnje. Šta više, kada govorimo o ključnim jedinjenjima koji pomažu našoj koži kako što su antioksidansi, ćelijski komunikatori ili reparirajuća jedinjenja na osnovu kojih možemo pouzdano da tvrdimo da mogu uticati na kvalitet naše kože, čini se, da ih Shiseido stalno previđa.

Cene ovih proizvoda su često na nivou apsurda, jer cena ne odgovara sastavu, niti postoji sastav koji može opravdati cenu od par stotina evra pa čak i da jesu razvili neku svoju revolucionarnu tehnologiju. Papazjanija od ovog brenda se ogleda u prisutnosti masažnih krema pošto Shiseido zagovara redovno masiranje kože lica što bi trebalo da rezultira jačanjem tonusa mišića i time pozitivno uticalo na strukturu lica. Ovo je apsolutno netačno i naučno u potpunosti opovrgnuto, šta više, redovna masaža može pomoći u prevremenom stvaranju bora.

Kao odličan primer stanja u kome se nalazi ovaj brend reprezentuje dnevna krema pod nazivom Future solution LX protective day cream. Ova formula sadrži kvalitetnu UV zaštitu, ali ako pogledamo osnove formule pronalazimo da je većinski deo sastava voda, silikon, spliteri, zgušnjivači i nešto malo alkohola te da jedinjenja o kojim stalno pričamo izostaju ili ih ima malo. Pravi šok nastaje kada saznamo da se cene ove dnevne kreme kreću od 200-300 evra. Stoga ovu kremu ne možemo preporučiti, a Shiseido kao brend nikada ne bi bio naš izbor.

+++

Par stvari treba razjasniti kada govorimo o restoranu “Od usta do usta”, najpre ovo nije pop-up restoran jer se suviše dugo zadržava na jednoj lokaciji, niti je anti-restoran kao što neki misle jer ima sve karakteristike klasičnog restorana, niti je „fair price“ ali verovatno jeste „value for the price“ i najbitnije, ovo nije organski restoran kako se to na njihovoj Facebook stranici indirektno navodi jer jedino Ministarstvo poljoprivrede izdaje sertifikat iz organske hrane koji podjednako važi za primarne (namirnice) i sekundarne proizvode. To što se namirnice nabavljaju sa Kalenić pijace nije garant ničemu.

E sada šta ovaj restoran zaista jeste? Ako posmatramo ovaj restoran iz perspektive menija možemo ga okarakterisati kao tipičan zapadno evropski bistro sa fokusom na italijansku i francusku kuhinju, naravno u svedenom i lokalizovanom obliku. Sam meni je logički podeljen u nekoliko standardnih grupa, doručak, predjela, glavna jela i dezerte. Iako jela u meniju imaju svoje (fensi) zapadno evropske nazive u sustini to su jednostavne ali vrlo ukusne i primamljive recepture. Ovde bi izdvojio fart flambe, tanko razvijeno francusko testo za picu koje se filuje u dve varijante, sa komadićima dimljene slanine, prazilukom i mešavinom pavlake i milerama ili „vegetarijanska varijanta“ sa čeri paradajzom, crvenim lukom i sirom. Ova „pica“ se sprema kratko i na visokoj temperaturi što, između ostalog, ovom jelu daje odličnu strukturu i šmek. Takođe domaće raviole sa belim sosom su zaista dobre, gde se lepo vidi razlika u industrijskoj i ručno pravljenoj pasti. Ovo je blago i ukusno jelo koje ce prijati mnogima, mada je za moj ukus porcija zaista mala. Musaka od patlidžana i paradajza sa sirom je zaista izvrsna, dok sa karijem sa menija nešto nije u redu, sam sos je preredak, više kao neka kari supa, ne oseća se kokosovo mleko, a tikka masala je neprimetna osim samog jakog ukusa karija. Slatkiši su standardi, ništa posebno.

Cena proizvoda u ovom restoranu je nešto što se stalno navodi kao pozitivna odrednica a ja ću pokušati da dokažem kako su cene apsolutno realne. Naime, pileći wrapper koji košta par stotina dinara, na prvi pogled se čini jetinijim nego bilo gde drugde jer se cene istog kreću od 600-800 dinara. Wrapper se u ovom restoranu služi samostalno, to znači da dobijete urolanu tortilju sa piletinom, salatom i sosom, bez dodataka sa stane kao što su pomfrit, pohovani luk i obično dva dodatna sosa, cak i sama tortilja se razlikuje po sastavu, ne sadrži sir, slaninu ili druge dodatke. Tako da, kada bi na Wrapper Od usta do usta dodali još sadržaja i priloga, cena bi bila ista, a možda i veća nego na drugim mestima. Meso sa grilovanim povrćem je preko hiljadu dinara tako da tu nema ništa „fair price“, a slatkiši su oko 300 dinara što je isto kao bilo gde u gradu.

Ovo mesto izdvaja mirna i opuštena atmosfera, nekada toliko opuštena da mora da se baš potrudite da vam neko promeni pikslu i počisti sto ali restoran se trudi da uvodi i prateći program kao što su svirke, izložbe, književne večeri ili promocije vina, što je novina i vrlo osvežavajuće.

Sve u svemu ovo je standardni bistro, pa je jelovnik u tom stilu te ne očekujte od kuvara virtuozne postupke, hrana je zaista dobra a cene odgovaraju sadržaju.

Uređuje: Mladen Antonijević Prijeva

Related Posts