U ovom izdanju posvećujemo pažnju kremi za negu „muške kože“ brenda L’Oréal – Men Expert, Vita Lift 5. Pre svega hajde da demistifikujemo takozvanu kozmetiku za muškarce i žene, tačnije hajde da odgovorimo na pitanje da li kozmetiku treba birati prema polu korisnika? Razlike između muške i ženske kože uistinu postoje, gde je, na primer, muška koža za 22% deblja od ženske, što podrazumeva i veću gustinu kolagena, često je masnija i svakodnevno brijanje dramatično oštećuju strukturu kože te je teško naći ekvivalent ovom stepenu iritacije u životu prosečne osobe ženskog pola. Kada govorimo o metabolizmu kože i ključnim biohemijskim procesima, muška i ženska koža su skoro identične, šta više, u ograničenom smislu možemo reći da je muškoj koži potrebno više hranljivih jedinjenja isto kao što je i muškom telu u celini potreban veći kalorijski unos na dnevnom nivou. Ukoliko u razmatranje uvedemo i svakodnevnu iritaciju od brijanja, postaje evidentno da nega muške kože mora biti jednako kompleksna koliko i nega ženske, a ako ne i bolja u smislu veće koncentracije umirujućih, protivupalnih i regenerativnih jedinjenja, jer veća iritacija podrazumeva i „veću“ negu. Samo razdvajanje nege na mušku i žensku nije ništa drugo nego marketinška alatka ili kako se to popularno naziva, brending! Da muška koža ima neke posebne nutritivne ili metaboličke zahteve, to bi onda značilo da ishrana muškaraca i žena treba da se razlikuje jer kao i svaki drugi organ i koža se opskrbljuje potrebnim jedinjenjima iz ishrane gde pouzdano znamo da svi trebamo jesti sve bez obzira na pol. Stoga i u smislu jedinjenja koja se primenjuju u kozmetici, pol nije i niti sme da bude faktor odabira proizvoda. Izuzetak postoji kod takozvanih hormonskih krema, ali njih nije moguće naći u slobodnoj prodaji na našem tržištu. Ne samo što je podela nege na mušku i žensku marketinške prirode, nego nailazimo na fenomen da je u proseku kozmetika za muškarce dramatično lošijeg kvaliteta u odnosu na „žensku“, jer je kultura nege kod muškaraca znatno manja te su kao korisnici znatno manje upućeni u standarde kvaliteta nega i imaju manja očekivanja. Šta više, ako nešto možemo da uzmemo kao primer izuzetno loše kozmetičke formulacije proizvoda to je onda sigurno kozmetika brendirana za muškarce. Usled niskih očekivanja od strane muškog tržišta, industrija često pravi proizvode koji imaju jedno ili dva vrlo površna aktivna jedinjenja i niz iritanata koji su tu da daju trenutni efekat olakšanja, kao što su derivati mentole ili eukaliptusa. Važno je napomenuti da svaki efekat hlađenja u kozmetičkom proizvodu je u stvari iritacija, što u praksi znači da na kožu koja je posle brijanja uvek iritirana dodajete još hemijske iritacije što za efekat uvek ima oslabljenju mogućnost kože da se regeneriše. Ako pogledamo oko sebe videćemo da, manje više, svaki drugi muškarac ima iritacije u predelu brade, koje često traju dugo, stvaraju ozbiljnu neprijatnost i mogu da dovedu do upala. Bitno je napomenuti da su za ova stanja jednako odgovorni i proizvoda za brijanje (pene, gelovi, emulzije). Ovde mislimo na proizvode popularnih brendova kao sto su Nivea, Gillete ili L’Oréal dok kod „boljih“ brendova imamo vrlo solidne proizvode za brijanje.
L’Oréalov Vita Lift 5 na mnogo načina odražava standard proizvoda formulisanih za muškarce u svojoj cenovnoj kategoriji, te nam je posebno drago da demistifikuje mušku negu na ovom primeru. Ono što odmah uočavano u okviru ovog proizvoda je visoka koncetracija alkohola u obliku Alcohol Denat i bez obzira koji tip kože imate, velika koncetracije alkohola je uvek duboko problematična dok se u pomenutom proizvodu alkohol nalazi za trećem mestu, što je dovoljno za automatsku diskvalifikaciju, ali zarad edukacije nastavićemo dalje. Pored alkohola proizvod sadrži ekstrat lista peperminta i mentol, koji pri dugoročnoj upotrebi povećava reaktivnost, tačnije umanjuje sposobnost kože da sama sebe brani. Korisnih jedinjenja ima, ali nam se čini da se nalaze u maloj koncetraciji pošto se nalaze blizu konzervanasa. Sve u svemu ovaj proizvod ne možemo da preporučimo, a pogotovo jer u L’Oréalovom vlasništvu imamo brendove koji su lideri na tržištu, te nam nije jasno zašto se bar deo dostignuća ne prenese na jeftinije proizvode.
Piše: Mladen Antonijević Priljeva

Related Posts