Zašto misliš da je tvoj rad važan?

Smatram da je važan, jer ja to volim da radim – da stvaram i nastupam. Da li je moj rad važan za okolinu, ne bih sama procenjivala. Meni je dovoljno važan da se ja cimam i da imam motivaciju, dok sa druge strane ako objektivno gledamo zašto je važan onda je to zato što sam jedna od retkih žena koja repuje, i koja se zarad uklapanja u muzičku matricu nije povinovala svojim muškim kolegama. Kada radim i stvaram srećna sam.

Kakva su tvoja iskustva žene koja se bavim rep muzikom, koja je dominantna muškarcima?

Kao i sve druge industrije koje su sve prilagođene muškarcima i njihovim potrebama i sve to zapravo ide sa vrha – koliko žena imamo u politici? Te i što su tu, su bukvalno ukras, što je jako poražavajuće, te je logično da se to preslikava na sve ostale sfere.

Koliko je meni bilo teško? Iskreno, meni nije bilo teško jer sam imala veliku želju da se bavim muzikom i bilo kakva prepreka, koja bi možda nekoj drugoj ženi bila problematična, meni nije bila teška i bila sam spremna da žrtvujem sve i svašta kako bih se izborila za svoje mesto. Mislim da je i bolje što mi je put bio takav, jer sada znam jako dobro šta želim, otporna sam na kritike, čvrsto stojim na zemlji. U ovom poslu se ogoliš do kraja, a ko nije spreman na to bez obzira na pol, ne bi trebao da se bavi njime.

Da li je ženama koje žele da se bave rep muzikom teže nego muškarcima, i ako jeste zašto je to tako?

Jeste, dok te ne prihvati publika, koja u početku nepoverljiva. Svakoj drugoj ženi koja dođe posle mene, biće mnogo lakše jer je publika sada naviknuta da gleda ženu koja repuje. Sramota me je što je pre deset godina, ljudima bilo čudno da vide ženu koja repuje – kao da koljem žirafu na bini, nije mi jasno zašto su se toliko šokirali?!

Misliš da žene trebamo da osnažujemo da se aktivnije uključe u muzičku industriju?

Mi svi trebamo da se aktivnije uključimo u politiku ili antipolitiku, treba da se talasa kako god. Da kukamo da je ženama teško, ja nisam za to. Nikad ne bih dozvolila drugima da vide da mi je teško! Ja sam privilegovana da radim ono što volim i da dobijem fidbek. Mogu od svakog nastupa da napravim neponovljiv performans, dok su muškarci ti koji su diskriminisani jer oni to ne mogu. Hajde da pričamo o tome koje su moje prednosti kao žene: mogu da izađem na binu, da promenim boju kose, da imam ili nemam šminku, da budem u skunji, šortsu, helankama, da budem u patikama, štiklama, bosa, da budem polugola, obučena, skroz gola… Kad sam na bini ja sam nedodirljiva i nisam ista osoba na ulici. Muškarci to ne rade.

Da li si doživljavala neka neprijatna ili seksistička dobacivanja na nastupima ili generalno u javnom prostoru?

Toga je bilo na početku, u Akademiji gde sam stalno nastupala se dešavalo da mi dobacuju na rodnoj osnovi. Meni je to bio znak da sam super i da nešto sigurno dobro radim.

Odatle pesma “Dobacuju na ulici”?

Nije, nije. To je ono kad ti dobacuju na ulici nešto kul – maco, srce… Ta pesma je zajebancija.
Nakon četiri godine od kada si napravila ultramega hit “Mama”, da li ga se danas stidiš? Aludiram na stavove iznete u emisiji “Da, možda, ne” 2012. godine, gde je Cune Gojković izjavio da ćeš se stideti te pesme za četiri, pet godina.

Ja sam tu tako strava odglumila, da je on poverovao, a ja sam ispunila svoj glumački kapacitet. Ta pesma je tako ispala super, veliki hit, a u toj emisiji su mi napravili takvu reklamu i spining koji ne bih mogla da platim. Stvarno im hvala! Ta emisija je pokazatelj, koliko su svi promašili temu, jer je izjavljeno od strane muzičke urednice da se treba uvesti muzička policija. Na tu izjavu se niko nije ni osvrnuo, a to je najopasnija stvar izrečena u toj emisiji!

Da li si imala neke ženske muzičke uzore?

Nisam imala ni ženske ni muške uzore, volela sam muziku ne želeći da oponašam niti stvaram na njihov način. Svako mora da provali svoj put.

Šta je to što je LGBT osobama u Srbiji potrebnije više nego parada?

Mislim da je našem društvu potrebna parada, jer ona šalje jasnu poruku i što se češće održava, postaje normalizovana. Smatram da bi celo stanovništvo trebalo da se pridruži paradi, i da je svima u korist njeno održavanje.

U vezi sa tim, šta misliš da li je potrebno da imamo više autovanih javnih ličnosti kao uzor drugim LGBT osobama?

Svakako bi bilo dobro da imamo autovane LGBT osobe u svim sferama, s druge strane ne bih zamerila nikome ko se ne autuje, imajući u vidu kakvu težinu to sa sobom nosi. Meni je lako da sad teoretišem, kad nisam gej, ja podržavam ali ne mogu da zamerim nikome ništa. Nije lako biti ni muškarac, ni žena u nesređenoj zemlji, a kamoli biti marginalizovan na bilo koji način.

Kako je bilo nastupati pred gej publikom u Apartmanu i Libidu?

Bilo je fenomenalno! Nikad, nikad ranije nisam doživela tu euforiju. Bilo je intimno jer je bilo na manjem prostoru, bilo je neposredno. Ovo je bila direktna injekcija ljubavi u venu i baš je bio jedan od najboljih nastupa.

Ti važiš za buntovnicu, pa mi reci da li buntovnici nužno moraju biti marginalizovani?

Ne, imaš periode kada buntovnik živi jako lepo i one kada živi jako teško. Nekada je jako in biti buntovan, kada je to poza i kada se prave veštački buntovnici koji odgovaraju sistemu i rade u njegovu korist.

Tvoj prvi album nazvala si “Daleko je dizni”. Da li je dizni danas bliže?

Meni jeste u psihičkom smislu. Tada mi je bilo haotično u životu, sad mi je bliži. Ne Dizni kao zamrznuti čovek ili kompanija, već dizni kao stanje uma.

“Ja sam feministkinja – da li mrziš me, ja sam lezbejka hajde tuci me.” Da li si ti feministkinja i kako doživljavaš feminizam?

Svakako jesam i bila bih i da se ne bavim ovim čime se bavim. Mnoge žene jesu feministkinje, a da to ni ne shvataju zato što imaju pogrešnu, stereotipnu sliku o feminizmu kao negativnoj pojavi, koju im je naravno serviralo mejnstrim društvo i mediji. Upravo iz razloga što reči feministkinja i lezbejka predstavljaju jako ružne reči u Srbiji, sam tim rečima započela pesmu, kako bih na taj način dala do znanja u kom će pravcu pesma ići, i da oni kojima se ne sviđa ne moraju da slušaju. Baš sam fer. (smeh)

Razgovarala: Tamara Laketić

0 Shares