Decenija prikazivanja „RuPaul’s Drag Race“ i brojnih nastavaka, dokazala je da dreg kakav se tu prikazuje nije za osobe slabog srca. Prema novom Vice izveštaju, ne ide uvek u prilog onima koji nisu u finansijski dobrom stanju.

Dok je internacionalno izlaganje RuPaul takmičenja definitivno napravilo zvezde od kraljica kao što su Aquaria, Bob the Drag Queen, Trixie Mattel i bezbroj drugih, troškovi koje su morale da izdvoje zarad pomenutog izlaganja su ogromni, nekoliko kraljica je reklo za VICE.

Potrebna je kupovina perika (VICE prenosi da ručno rađena perika od veštačke dlake ima početnu cenu od 325$; dok perika visokog kvaliteta od ljudske dlake košta najmanje 1000$) i materijali za odeću (stakleni ili plastični nakit, ručno rađena garderoba ili iz butika) kako bi ostavile utisak na RuPaulov prestižni kadar oštrog oka. Njihovi troškovi dostižu nekoliko hiljada dolara.

Sasha Velour kaže da je potrošila ukupno 4000$ na autfite iz 9. sezone. Polovina tog troška došlo je iz njene ušteđevine dok joj je drugu polovinu pozajmio otac. Pobednica 11. sezone Yvie Oddly, čija je trash-glam estetika često uzrokovala nesuglasice među članovima žirija i ostalih učesnika, rekla je za VICE da je potrošila 14000$ na garderobu. Za to je uzela 2000$ svoje ukupne ušteđevine, pozajmila 5000$ od poslovnog partnera i 7000$ je dobila kao vid sponzorstva od bara u kome je radila.

Aquaria, pobednica 10. sezone, potrošila je 5000$ i rekla da joj je kao osobi koja zna da štedi, novac stalno bio stalno na umu dok se pripremala za takmičenje.

„Stvarno nisam imala toliko novca,“ rekla je Monique, uporna takmičarka 10. sezone. „Imala sam ukupno 1500$. Znala sam da šijem, dobro sam poznavala svoj oblik tela, tako da sam mogla da napravim dobre stvari. Bila sam svesna da imam drugačiju ličnost. Ali da budem iskrena, bilo je teško.“

ČITAJTE:  Queer likovi u stripu: Catwoman

U Untucked gostovanju nakon eliminacije, rekla je da je morala da koristi vreme za pripremu nastupa pokušavajući da na licu mesta napravi garderobu za nastup, zbog čega nije imala dovoljno vremena da nauči tekst pesme za lip sync izazov. Njeno kasnije pojavljivanje u 4. sezoni All Stars bilo je uspešnije jer je imala 20000$ za trošak i više vremena da se pripremi, što joj je donelo drugo mesto u tom takmičenju.

Članovi žirija često za nečiji izgled kažu da je „jeftin“. Sa druge strane, Velour je dobijala pohvale za svoju kreativnost tokom takmičenja. Jedan od njenih autfita je koštao ukupno 60$ dolara i sadržao štikle iz Targeta. Ali slučaj pokojne Chi Chi DeVayne, je dokaz kako učesnici mogu biti kažnjeni ako imaju prigovor na kritike sudija. Nakon što je otkrila da je zbog autfita u epizodi 4 Neon Queen Realness skoro bankrotirala Michelle Visage je odgovorila bez imalo milosti. „Devojko, nije ti potreban novac. To nikada ne sme biti izgovor.“

Čista genijalnost bi u idealnom slučaju omogućila bilo kojoj harizmatičnoj kraljici da pretvori kesu za đubre u couture komad, na šta i sam RuPaul često skreće pažnju. On je sam stekao svoje milionsko bogatstvo i jednom nosio đubre tokom svojih početaka u Njujorku 80-ih.

Takođe se pokreće pitanje cene po autfitu. Odeća iz butika koja je jeftinija često ne odgovara dreg kraljicama koje su šire i krupnije građe i imaju različite oblike tela – a tek kada se uzmu u obzir dodaci za grudi i zadnjicu. „Moram svoje stvari da pravim po meri ako želim da moja haljina ide do poda a rukavi mi dodiruju zglob,“ Bob the Drag Queen kaže za VICE.
Štaviše, Monique Hart je istakla mnoge razlike između takmičara u smislu konekcija, novca i privilegija. „Mislim da Afroamerikanci zbog uslova u kojima su odrastali nemaju tu slobodu kao belci.“

ČITAJTE:  Queeria calendar 2013

Monique je rekla za VICE: „I baš zbog te slobode izražavanja i manjka izlaganja drugačijim tipovima izražavanja, mislim da nam je teško da izađemo iz kalupa na koje smo navikli.“

Nastavila je: „Belci homoseksulci često znaju druge belce homoseksualce koji imaju novac… ili ako nemaju znaju nekoga ko ima. Ako si crnkinja, to nije slučaj.“

Bez obzira na brojne izazove tokom takmičenja, biti deo Drag Race-a može biti povoljno za bilo koju dreg kraljicu koja započinje svoju karijeru, često dovodi to boljih nastupa i većih honorara.

Većina kraljica se slaže da je povratak investicije vredan žrtve koju su napravile radi popularnosti. Kraljice koje su doživele najveći uspeh – kao Alyssa Edwards, snimila je rijaliti o svom igračkom studiju u Dalasu i priprema predstavu u londonskom West Endu.

Ili Monet x Change, koja se pojavila u Pepsi Superbowl reklami sa Cardi B.

Miss Peppermint, koja se skoro pojavila na Brodveju i dobila angažman za inauguraciju 2021. Ili čak Shangela i William, koji su se pojavili u filmu Lejdi Gage „A Star is Born“. Ovo su sve dokazi koliko vas harizma, jedinstvenost, hrabrost i talenat mogu daleko dovesti.

Više tekstova iz broja 61 – avgust 2021. možete pročitati na (Klik na sliku):


Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.