Drag king (drag kralj) je svako ko, bez obzira na rodni identitet ili seksualnu orijentaciju, svesno imitira muškarce, kao vid performansa. Taj performans može biti grub i sirov, ili zabavan i smešan. Iako smo navikli na drag kraljice i imitacija žena ima dugu istoriju, drag king kultura je nastala u Londonu i San Francisku sredimo osamdesetih godina prošlog veka. Prvi drag king nastupi bili su deo striptiz šoua za lezbejke.
Prihvatanjem transrodnih praksi unutar queer subkulture rezultirao je renesansom drag kulture koja je brzo ušla u mejnstrim i masovne medije, umetnost i visoku modu. Demi Moore je imala muško odelo, brkove i bradu u magazinu Arena, da bi se kasnije drag kraljevi često pojavljivali u publikacijama kao što su Marie Claire, New York Post, London Times, Pehthouse…
Razlika između nekog ko se preoblači u muškarce i drag kralja je sposobnost kralja da napravi zabavan šou i da ne bude samo neko ko se lažno predstavlja. Takođe, razlika između drag kralja i nekog ko se preoblači je u tome što kraljevi mahom nemaju fetiš prema muškoj garderobi.
Iako je drag king pokret deo drag kulture koja je nedavno imala svoju renesansu, on mora da se sagledava kroz istorijski kontekst preoblačenja u odeću suprotnog pola i imitiranja muškaraca. Termin „drag“ se vezuje za elizabetinski period engleske istorije, kad su muški glumci glumili ženske uloge. Iako je ova praksa prestala u 17. veku, kada je ženama dozvoljeno da se bave glumom i dogodio se jedan preokret. Umesto da dečaci i muškarci glume ženske uloge, žene su često pored ženskih igrale muške uloge na sceni i nosile pantalone, što je u to doba bilo skandalozno.
Žene koje se preoblače u muškarce su osnova pozorišne i filmske tradicije. Primeri se kreću od poznatih scenskih uloga Sarah Bernhardt kao Hamleta, Julie Andrews u filmu “Viktor Viktorija”, Marlene Dietrich u fraku sa cilindrom, pa do Cate Blanchett koja glumi Boba Dilana. Iako preoblačenje u odeću suprotnog pola ima potencijal da pokrene pitanja o rodu i seksualnosti, imitiranje muškaraca, se ne percipira kao preteće već kao zabavno. Drag kraljevi su obično pozdravljeni sa entuzijazmom čak i kod pretežno heteroseksualne publike. Preoblačenje u stvarnom životu obično nije prihvaćeno sa takvim entuzijazmom, naprotiv. Neke žene su uspešno stvorile muške persone ili se oblače u mušku odeću da bi ih ozbiljno shvatili iz profesionalnih razloga, ali njihovi prikazi muškosti su imali i neke negativne posledice. Mnoge žene su se tokom istorije preoblačile u muškarce kako bi se bavile „muškim“ poslovima, kako bi bile vojnici ili gusari. One su veliki deo života provele u strahu od razotkrivanja i kazni kojima su bile suočene ako bi se njihov biološki pol otkrio. Najstrašniji primer je Brandon Teena, čiji život i smrt su opisani u filmu „Dečaci ne plaču“, koji pokazuje da se lažna prezentacija pola surovo kažnjava. Zbog nejasnog rodnog i polnog identiteta može doći do nasilne reakcije i zato cross-dressing može biti opasan.
Najnoviji mejnstrim odlazak u drag, je definitvno Lady Gaga i njen Jo Calderone. Na ovogodišnjoj dodeli VMA nagrada Lady Gaga se pojavila kao drag king, sa svojim muškim alter egom Joom Calderonom. Njega smo prvi put upoznali kada je Lady Gaga pozirala za japanski Vogue Hommes u septembru 2010. godine. Od tada ga nismo viđali sve do naslovne strane za singl „You And I“. Kada se pojavio video za pesmu mogli smo po prvi put da vidimo Gagin muški alter ego u akciji. Tokom čitave noći dodele VMA nagrada Lady Gaga nije izlazila iz lika i nastupala je kao Jo. Sajt Ask Men nije bio oduševljen, tako da je njen alter ego završio na Top 5 listi najgorih alter ega ikada. Nama se dopao, te je stigao i do naše naslovne strane.
AMP

0 Shares