U današnjem svetu, inkluzivnost u poslovanju je važnija nego ikada. Ako pokušavate da vodite posao koji je inkluzivnog karaktera, budite sigurni da vaše ponašanje i stremljenje prevazilazi okvire uobičajenog, i da ste vi među onima koji se zaista trude da urade nešto dobro za svoju okolinu i ceo svet. Neke od stvari koje morate da uradite ukoliko želite da vodite upravo takav posao uključuju zapošljavanje raznovrsne radne snage, insistiranje na negovanju kulture poštovanja, jednakosti i pripadnosti za sve zaposlene, klijente i druge pojedince koji su u dodiru sa vašim preduzećem. Firme koje se okreću inkluzivnosti mogu da se pohvale poboljšanom inovacijom u poslovanju, većim angažovanjem zaposlenih i boljoj reputaciji. Uključivanjem ključnih inkluzivnih karakteristika, svaka kompanija može da stvori okruženje u kom se svi osećaju cenjeno i osnaženo da doprinesu opštem boljitku, a ako i vi želite da postignete taj efekat, evo nekoliko činjenica koje bi trebalo da imate na umu.
Posvećenost raznolikosti
Inkluzivno poslovanje posvećeno je raznolikosti u radnoj snazi, rukovodstvu i interakcijama sa klijentima. Predstavljanje različitih slojeva društva je važno jer pomaže svakome od nas da shvati da različite perspektive moraju da se uzmu u obzir prilikom donošenja odluka, ma koliko male ili velike one bile. Kompanije koje prihvataju raznolikost bolje razumeju svoje klijente, ali i mogu bolje da odgovore na njihove potrebe, čime se stvaraju snažnije veze i međusobna lojalnost. Politike zapošljavanja treba da budu formirane tako da eliminišu pristrasnost i stvore mogućnosti za grupe koje su u najvećem broju slučajeva nedovoljno zastupljene, uključujući LGBT grupe. Pored toga, preduzeća moraju da idu dalje od simbolične reprezentacije tako što će pomoći različitim glasovima unutar kompanije da se zaista čuju i cene.
Korektne radne politike i prakse
Pravo inkluzivno poslovanje sprovodi fer i pravedne politike koje podržavaju sve zaposlene, bez obzira na njihovo poreklo. To uključuje ponudu konkurentnih i jednakih plata za sve, neophodne pogodnosti za osobe sa invaliditetom, stvaranje prilika za redovno napredovanje u karijeri i mogućnost lakšeg dolaska do različitih delova kancelarije, od toaleta do prostora gde se nalazi raznovrsni kancelarijski materijal koji se koristi svaki dan, naročito za ljude sa poteškoćama u kretanju. Pravedne politike takođe se odnose na roditeljsko odsustvo, fleksibilno radno vreme i nepristrasnu procenu učinka. Ukoliko neguju pravedno radno okruženje, različita preduzeća grade poverenje i podstiču zaposlene da napreduju, što predstavlja priliku za sve da ostvare svoj puni potencijal na radnom mestu. Ako uradite sve što možete da obezbedite transparentnost radnih politika i praksi, i ako insistirate na njihovoj doslednoj primeni, dodatno ćete pojačati inkluzivnost svog radnog mesta.
Otvorena komunikacija i aktivno slušanje
Inkluzivna preduzeća insistiraju na otvorenoj komunikaciji i podršci svim grupama, te svako ko se nalazi na rukovodećoj poziciji pokušava da što aktivnije sluša svoje zaposlene i klijente. To znači da se stvaraju platforme za dijalog, da se podstiču komentari i povratne informacije, i da se adekvatno reaguje na svaki pomen nečega nekorektnog. Lideri treba da budu primer inkluzivnog ponašanja negovanjem kulture poštovanja i otvorenosti. Aktivno slušanje svih zaposlenih pomaže organizacijama da pronađu oblasti u kojima mogu da se sprovedu poboljšanja i uvedu promene kako bi se dodatno podržala inkluzivnost. Sastanci zaposlenih, ankete i odbori za raznolikost samo su neki od načina na koje preduzeća mogu da osiguraju da se svačiji glas čuje i vrednuje.
Inkluzivno brendiranje i rad sa klijentima
Pored internih politika i praksi koje se obavljaju unutar kompanije, inkluzivno poslovanje proširuje svoju posvećenost na svoje strategije brendiranja i rada sa klijentima. Kompanije moraju da budu pažljive u vezi sa jezikom i porukama koje koriste u marketinškim kampanjama, kao i sa slikama koje plasiraju u javnost. Svi proizvodi i usluge koji se nude moraju da odgovaraju raznovrsnoj publici jer je jedino na taj način moguće da se poboljša reputacija brenda i zadobije poverenje klijenata. Preduzeća bi takođe trebalo da se angažuju u lokalnim zajednicama i da podržavaju ciljeve šire populacije – naravno, samo ako su ti ciljevi u skladu sa njihovim inkluzivnim ciljevima. Autentičnost u oglašavanju i partnerstva sa različitim influenserima i organizacijama mogu dodatno da pojačaju inkluzivni identitet brenda.
Kontinuirano učenje i prilagodljivost na nove situacije
Inkluzivnost predstavlja stalno putovanje koje zahteva kontinuirano učenje i prilagodljivost. Inkluzivna preduzeća ulažu u programe obuke o raznolikosti i inkluziji kako bi zaposleni i rukovodstv bili edukovani o pristrasnostima i najboljim praksama. Takođe, potrebno je da ostanemo informisani u vezi sa promenljivim društvenim očekivanjima i industrijskim standardima koji se bave inkluzivnošću. Negovanjem kulture učenja, preduzeća mogu da se suoče sa izazovima i usavrše svoje pristupe inkluzivnosti. Podsticanje mentaliteta koji se fokusira na rast unutar organizacije pomaže vam da ostanete usmereni na inkluzivnost kao na osnovnu vrednost vaše kompanije, a ne samo kao na privremenu inicijativu.
Vođenje inkluzivnog poslovanja nije samo moralna obaveza, već to predstavlja stratešku prednost koja vodi ka većoj inovaciji, zadovoljstvu zaposlenih i lojalnosti klijenata. Inkluzivnost jača kulturu kompanije, poboljšava reputaciju vašeg brenda i doprinosi dugoročnom uspehu, i stoga je važno da se i vi uključite u ovaj pokret što pre.
Piše: Velibor Živkoff